המדריך שלכם לאמבטיית קרח ביתית

אמבטיית קרח אולי נשמעת כמו צלילה לאזור הארקטי, אבל זה נוהג שהוכר בזכות היתרונות הרבים שלו. מספורטאים מקצועיים ועד לחובבי בריאות, מספר הולך וגדל של אנשים פונים לאמבטיית קרח כדי לסייע בהחלמה, להפחית דלקות ולשפר את הקשיחות הנפשית. החדשות הטובות הן, שאתה לא צריך מערך מקצועי כדי ליהנות מאמבט קרח. אתה יכול ליצור אמבט קרח ביתי משלך בקלות יחסית.

מה זה אמבטיית קרח ביתית?

כפי שהשם מרמז, היא שיטה לטבול את עצמך בתוך גיגית מלאה במים קרים וקרח בבית. תרגול זה ידוע גם בשם טבילת מים קרים (CWI), מאמינים שהיא עוזרת להאיץ את ההתאוששות לאחר אימונים אינטנסיביים, לשפר את מצב הרוח, לשפר את השינה, ואפילו להגביר את המערכת החיסונית שלך.

אמבטיית קרח ביתית - איך עושים?

1. בחר את האמבטיה המתאימה

ראשית, תזדקק לכלי מתאים שיכיל את הקרח והמים. גודל האמבטיה צריך להיות גדול מספיק כדי להתאים לגופך בנוחות. אמבטיות פלסטיק או מתכת, בריכות ילדים, או אפילו אמבטיה רגילה יכולים לשרת את המטרה.

2. מלאו אותו בקרח ובמים

לאחר מכן, מלאו את האמבטיה שבחרתם במים קרים. לאחר מכן, מוסיפים פנימה את הקרח. ייתכן שתצטרכו כמה שקיות, תלוי בגודל האמבטיה שלכם. כוונו לטמפרטורת מים בין 3-5 מעלות לקבלת תוצאות מיטביות (צפו המחשבון הקרח פה).

3. משך ותדירות

מומלץ להתחיל עם זמנים קצרים יותר ולהגדיל בהדרגה את זמן האמבטיה. התחילו עם שהייה של דקה עד שתיים ולאט לאט התקדמו עד 5-10 דקות.
לגבי התדירות, אתם יכולים לעשות אמבטיית קרח לאחר אימון אינטנסיבי או בכל פעם שאתם מרגישים צורך לרענן את הגוף והנפש.

4. בטיחות!

בטיחות צריכה להיות בראש סדר העדיפויות בעת אמבטיית קרח. הימנעו מטבילת ראש כדי למנוע היפותרמיה אפשרית! ותמיד הקשיבו לגוף שלכם. אם אתם מרגישים לא בנוח או מתחילים לרעוד ללא שליטה, זה הזמן לצאת החוצה.

היתרונות של אמבטיית קרח ביתית

עכשיו כשאתם יודעים איך להקים את אמבטיית הקרח הביתית שלכם, בואו נבדוק את היתרונות הפוטנציאליים שלה.

1. מזרז התאוששות

אמבטיות קרח פופולריות בקרב ספורטאים בשל הפוטנציאל שלהן לסייע בהחלמה. המים הקרים גורמים להתכווצות כלי הדם, מה שעשוי לסייע בהפחתת דלקות שרירים וכאבים לאחר האימון.

2. משפר את מצב הרוח והשינה

טבילה במים קרים יכולה גם להוביל למצב רוח טוב יותר ולשינה טובה יותר. החשיפה לקור מעוררת את תגובת ה'הילחם או ברח' של הגוף, שעלולה להוביל לזרימה של אנדורפינים – הכימיקלים הטבעיים של הגוף.

3. מגביר חסינות

אמבטיות קרח רגילות עשויות גם לחזק את המערכת החיסונית שלכם. החשיפה לקור יכולה לעורר את הגוף לייצר יותר תאי דם לבנים, שעוזרים להילחם במחלות.

סיכום

אמבטיית קרח ביתית אולי נראית כמו משימה מרתיעה, אבל עם הגישה הנכונה ואמצעי הבטיחות, היא יכולה להיות תוספת מועילה לשגרת הבריאות שלכם. אז, האם אתם מוכנים לעשות את הצעד?

זכרו, בעוד אמבטיות קרח יכולות להיות מועילות, הן לא מיועדות לכולם, והן לא צריכות להחליף ייעוץ רפואי מקצועי. התייעצו תמיד עם רופא או איש מקצוע לפני תחילת כל משטר בריאות חדש.

אנו מציעים סדנאות פרטיות וקבוצתיות שבהם נתרגל את כל מהלך הלפני ואחרי הכניסה לקרח. 

רוצים לשמוע עוד על סדנת אמבטיית קרח CWT?

הרשמו עכשיו ונחזור אליכם עם כל הפרטים!